snälla människor vi är vuxna, men ni beter er som högstadieelever

det tog slut med mattias och helt plötsligt skulle våra gemensamma kompisar börja "välja sida". göra en stor grej över om det var okej att gå på mitt födelsedagsfirande fast man egentligen var "mattias vän". problem uppstod där problem egentligen inte fanns: folk vågade inte bjuda oss båda till samma fester. det har resulterat i att jag numera inte är bjuden alls till de tillställningar och de middagar som jag var en självklar del av förut, med mitt numera gamla kompisgäng.
 
jag vet inte vad som hände. jag vet inte vad jag gjorde fel. jag vet bara att de har valt bort mig och att jag nu som en följd av det också väljer bort dem.
 
 
fick höra att en av de här som öppet "gjorde valet" och tog "mattias sida" satt och högt proklamerade att jag typ var konstig på en fest som jag lämnat precis innan. det här är alltså en vän till mig och en väldigt bra vän till mattias - som man därför kan tycka borde ha koll på att både jag och mattias efter uppbrottet blivit 1) lyckligare,  2) antagligen roligare att umgås med, och 3) ÄR ABSOLUT 0 PROCENT ARGA PÅ VARANDRA vilket innebär att 4) det finns inga sidor att ta!!?!?!. så varför känner de här människorna ett behov av att bara välja att umgås med en av oss SAMT att då, parallellt med det valet, också tycka illa om den andra?
 
snälla människor vi är vuxna. blir så trött. och ledsen såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0