en jobbig och inbiten böld eller kanske snarare igel

 är down down down atm. jag vet inte hur jag ska komma ur den skit som jag sitter i just nu. jag har inga pengar. det är verkligen roten till allt det onda. jag har inte ett ruttet lingon. jag är redan skyldig folk runtomkring mig så himla mycket pengar: mattias över 15 000. alltså det är helt sjukt. angie säkert 1000 och emmy 2000. ola 2-3000. när ska jag få de här pengarna? när ska jag kunna se dem i ögonen igen? 

mamma är arg på mig för att jag bor hemma. hon tycker det är jobbigt med hunden (såklart) och att det är jobbigt att försörja en till. min lön kommer inte in förrän i slutet på nästa månad: jag får en liten liten summa nu i månadsskiftet men den räcker knappt till telefonräkningarna. telefonen är förresten spärrad eftersom räkningen inte är betald: det enda jag fick av mamma i födelsedagspresent och det har hon ändå glömt/skitit i. jag måste lämna datorn till mattias senast torsdag nästa vecka, innan dess vore det alltså bra om jag kunde fixa fram någon form av extern hårddisk/stor usb-lagringsenhet som alla mina filer kan få plats på så att jag inte blir av med dem. men nej, det kommer jag inte kunna ha råd till. jag behöver 200 kronor för att låsa upp mitt bibliotekskort och kunna låna hem böcker till uppsatsen. uppsatsen krävs ju för att jag ska bli klar och få min examen så att jag kan få jobb sen. jag har inte råd att åka in till stan längre för mitt fritidskort går snart ut och jag kan inte ladda på det med pengar pga pank (20 kronor enkel in till stan, 40 med hunden, är så jävla jävla dyrt). 


på riktigt vet jag inte vad jag ska göra. skjuta mig i huvudet? det känns som att jag är en böld på alla. en jobbig och inbiten böld eller kanske snarare igel som suger ur alla på pengar och ork och gör alla irriterade. inte minst mig själv. jag vet inte vad jag ska göra. vart jag ska ta vägen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0